|
 |
Anubis icq:318475881
|
17. Ledna 2008 18:25:01
|
|
 |
 |
 | Neznámému magazínu PLAY se podařilo předstihnout nesrovnatelně větší americké rivaly v oficiálním odhalení osmého dílu patrně nejpopulárnější akční adventury Tomb Raider, který se skutečně jmenuje Underworld, jak se pár týdnů šeptalo. Hru plánovanou na podzim 2008 vyvíjí pro PC/PS3/X360 osvědčení tvůrci minulých dvou dílů (Anniversary, Legend) ze studia Crystal Dynamics. Přinášíme čtveřici prvních obrázků a všechny zatím dostupné informace, jež se nám podařilo vyluštit z náhledu časáku a schrastit po diskusních fórech od skalních fanoušků:
* Mottem Underworldu, odehrávajícího se po událostech Legend, "prostá žena versus divočina".
* Interaktivní herní svět na hrdinku poprvé dynamicky reaguje a pamatuje si její činy - bude zanechávat stopy v blátě, mrtví nepřátele po bojích se už nevypaří ani nezmizí trosky po destrukci něčeho (což pomůže při identifikaci, jestli jste už někde byli nebo ne).
* Žádná jasně definovaná cesta vpřed, tu sami objevíte prozkoumáváním prostředí (křoví, listí atd.), kdy terén je živoucí součástí hry jako v Crysis. Mokrá plocha znamená vyšší pravděpodobnost k uklouznutí, kus klacku půjde použít k páčení... vše má být jednou velkou ódou na fyziku.
* Většina levelů v jižním Mexiku, některé za za deště, což máme brát jako důkaz o výskytu různého počasí ve hře - zmíněny bouřka, blesky a posunující se mračna.
* Lidských druhů nepřátel jen pár (dosti agresivních a vyzbrojených), ale o to více mystických kreatur ("Cryptidové" kdysi považovaní za vyhynulé) z podsvětí mnoha starodávných civilizací, jež budete prozkoumávat.
* K překonání delších vzdáleností mezi levely poslouží bicykl s lepším řízením, hodící se i při řešení hádanek.
* Ještě přirozenější a plynulejší animace s řádným přenášením váhy a zohledněním druhotných pohybů.
* Když si Lara klekne na zablácený povrch, ušpiní si přitom pouze svá kolena (ne celé tělo) a tahle nečistota sama postupně opadne časem (při dalším dobrodružství).
* Přítomnost typických prvků pro sérii: balancování na výčnělcích, šplhání po skalách i houpání se na laně.
* Nový, blíže neupřesněný styl boje na blízko.
* Zatím nerozhodnuto o způsobu uzdravování, ale určitě to nebudou lékárničky povalující se okolo.
* Technická stránka: hybridní model kombinující dynamické nasvícení s pečlivě vytvořenými lightmapami má dosahovat fotorealistického výsledku (no, dle obrázků se grafika až nezdravě podobá předchůdcům, možná záměr? - pozn.ed.), který by prý nebyl možný jen při použití jedné metody.
* Hlas Laře opět propůjčí britská herečka Keeley Hawes. |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
Anubis icq:318475881
|
17. Ledna 2008 18:20:32
|
|
 |
 |
 | Další Tomb Raider má představovat zlom především co se herního prostředí týče. Dominuje mu nyní život a uvěřitelnost. Autoři se soustřeďují, aby všechny nové exteriéry odehrávající se v deštivých džunglích apod. i interiéry působily co nejživěji. Lara nyní nepředstavuje jedinou hlavní hrdinku, po boku jí je příroda: „Je to boj čistokrevného elementu ženy proti přírodě,“ popisuje Play.
Velký vliv na organičnost má mít herní engine. V jedné z úrovní například Lara zkoumá ruiny v deštivém jižním Mexiku, přičemž v blátě zůstávají její stopy. To není nic neobvyklého, jenže šlépěje po chvíli smývá déšť. Pokud navíc Lara zaklekne, zamaže si své dobrodružné koleno, na němž hlína postupně zaschne a opadá. Veškeré objekty včetně mrtvých nepřátel, spadaných stromů a zničeného okolí mají navíc permanentně zůstat na mapě, nebudou fádně mizet jako ve většině dnešních her. Nemůžeme se dočkat, snad se ve hře objeví i minihra s Larou ve sprše, na které budou autoři demonstrovat realistické smývání bahna z nejzakřivenějších partií Lařina těla :). A platformy? Tomb Raider: Underworld zaútočí na PC, PS3 a Xbox 360 v průběhu roku 2008. |
 |
 |
 |
|
 |
 |
|